Жаны доорго 40 кадам
- 1 580 просм.
Транспорттук инфраструктура. Транспорттук инфраструктура чөйрөсүнде негизги милдет калктын ары-бери журуу эркиндигин камсыз кылуу жана транспорттук туигуюктанелкену чыгаруу болуп саналат Бул чейредегу мамлекеттик саясат инфраструктуранын зарыл сапатын камсыз кылууга багытталган, анткени ташууларды жургузуу учун экономикалык райондордун ортосундагы ары-бери журууде экиден кем эмес атаандашуучу маршрут болуп, ал эми кургактыктагы транспорттун орточо ылдамдыгы Баткенден Караколго 12 сааттан ашык эмес убакытта жетууге мумкунчулук тузушу керек.
Транзиттик потенциалды енуктуруу транспорттук-логистикалык борборлорду тузуу, автомобилдик транзиттик каттамдарды енуктуруу, ошондой эле коомдук транспортту енуктуруу, тейлее сапатын жакшыртуу аркылуу ишке ашырылат.
Мамлекет жургунчулерду ташуу чейресунде езуне жалан гана женге салуучунун ролун калтырат. Мамлекеттин менчигинде калган активдер жакынкы убакта толугу менен менчиктештирилет. Мында инновациялык технологиялар аркылуу алардын коопсуздугун жана сапатын камсыз кылуу учун шарттарды тузуу зарыл. Мамлекет жерде журуучу транспорттун экологиялык таза турлеруне етууну дем берет, ошол эле маалда экологиялык талаптарды катуулатат.
Жургунчулерду ташуулар алдын-ала аныкталган маршруттар жана кетуу-келуу убактысын керсетуу менен буткул елке боюнча бирдиктуу диспетчердик кызматтарга бириктирилет жана онлайн режиминде жеткиликтуу болот.
Транспорттук коридорлорду енуктуруу жана жаны жана мурда болгон коридорлорго бириктируу Борбордук Азиядагы жол каттамдарын жакшыртуу программалары, ЦАРЭС программасы, Жибек жолунун жана башка интеграциялык бирикмелердин экономикалык тилкесин ишке ашыруунун алкагында езгече актуалдуу. Албетте дуйнелук транспорттук каттамдарга ийгиликтуу интеграциялануу учун транспорттук ташуулардын мультимодалдуулугун камсыз кылуу зарыл экендиги айкын.
Транзиттик темир жол тармагы жана елкенун тундук жана туштугун бириктирген темир жол бутагы тузулет. Ушуга байланыштуу республиканын темир жолдорун электрлештируу, Кытай- Кыргызстан-взбекстан темир жол магистралын куруу, елкенун тундук менен туштугун бириктирген ички темир жол тармагын тузуу (анын ичинде Балыкчы-Кочкор-Кара-Кече) пландаштырылууда. Ошентип, елкенун региондорунун ортосунда туз жана ишеничтуу транспорттук байланыш жана эл аралык темир жолдорго чыгуу камсыз кылынат, бул ташуулардын наркын арзандатууга жана атамекендик товарлардын экспорттук рыноктордо атаандаштыкка жендемдуулугун жогорулатууга мумкунчулук берет.
внуккен темир жол тармагын куруутранспорттук-логистикалык борборлорду тузууге жанаэкспедитордук жана транспорттук компаниялардын иштеенун интегрирленген системасын калыптандырууга, мультимодалдык ташууларды енуктуруу учун шарттарды тузууге ебелге болот.
Кыргыз Республикасынын аба учууларын жана аба мейкиндигин тейлее системасы модернизацияланат, радиотехниалык каражаттарды жанылоо, эл аралык аэропорттордо жана ички каттамдар аэропортторун реконструкциялоодо, енуктурууде же курууда радиолокациялык, навигациялык жана байланышуу жабдууларын сатып алуу же алмаштыруу каралууда.
«Манас», «Ош», «Ысык-Кел» аэропортторун эл аралык стандарттарга чейин реконструкциялоо жана модернизациялоо жургузулет Инвестицияларды тартуу менен жаны «Ош» эл аралык аэропортун куруу пландаштырылууда, ошондой эле чакан авиацияны енуктуруу учун авиациялык ташуулар рыногун жана абада жуктерду жана жургунчулерду ташуунун туйундук борборун аба мыйзамдарын либералдаштыруу жана «аба эркиндиги» максималдуу саясатын киргизуу менен енуктуруу учун шарттар тузулет.
2040-жылга карата негизги индикаторлор Кыргыз Республикасын жургунчулердун, товарлардын жана жуктердун транзити учун коопсуз жана суроо-талап кылынган коридорлору бар транзиттик елкеге айлантуу болуп саналат.
Улуттук инвестициялык долбоорлор («Жацы доорго — кырк кадам» 2018-2023-жылдарга программа)
)
Долбоорлордун жалпы саны: 90
«Таза суу» программасына киргизилген инвестициялык долбоорлор — 6
Ирригация боюнча долбоорлор — 19
«Таза Коом» долбоорлорунун тизмеси — 12
Энергетика — 8
внер жай — 8
Транспорт жана коммуникация — 26 вндуруштук-логистикалык долбоорлор — 3 Саламаттык сактоо — 5 Курчап турган чейрену коргоо — 3
Долбоорлордун жалпы наркы — 12 015,7 млн. АКШ долларын тузет
«Т
Транспорттук инфраструктура
№
к/к |
Долбоордун аталышы | Наркы
(млн. АКШ доллары) |
Ишке ашыруу меенету | Финансы мумкундугу | Финансы муктаждыгы | ||
ички | тышкы | ички | тышкы | ||||
1. | Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун куруу, 159-183 км. | 33,80 | 2018-2023 | ПКР-1,8 | Кредит -32,0 | И0Б, СФР 33,80 | |
2. | Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун курууну улантуу 1-фаза, 183-195 км (Кызыл-Жылдыз айылы — Арал айылы), 291 -433 км (Казарман айылы — Жалал-Абад шаары) | 399,9 | 2018-2019 | ЭИБК
Кредит — 399,9 |
|||
3. | Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун курууну улантуу 11-фаза, 195-291 км (Арал айылы-Казарман аралы) | 297,8 | 2018-2021 | ЭИБК
Кредит — 297,8 |
|||
4. | Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун куруу долбоору, жол кыймылынын коопсуздугун камсыз кылуу | 56,5 | 2019-2023 | ЭИБК
Кредит — 56,5 |
56,5 | ||
5. | ЦАРЭС 1 жана 3 коридорлорунун, бириктируучу жолдун долбоору, Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун куруу долбоору 3-фаза, Эпкин айылы — Башкууганды айылы 89,5 км-159,2 км | 114,35 | 2018-2022 | КР0- 19,24 | А0Б
Кредит — 36,72 Грант — 58,39 |
6. | ЦАРЭС 1 жана 3 коридорлорунун, бириктируучу жолдун долбоору кошумча каржылоо, Тундук-Туштук альтернативдуу автожолун курууну улантуу 3-фаза, Балыкчыдан баштап Кочкор айылы жагынан Кувакы ашуусуна чейин, 0+0 км — 43+0 км, Кочкор — Эпкин 62,4 км — 89 км | 87,0 | 2018-2023 | КР0 — 14 | А0Б
Кредит — 64,5 Грант -8,5 |
||
(бириктируучу жолдун долбоорун кошумча финансылоо,
ЦАРЭС 1 жана 3 коридорлору) |
|||||||
7. | ЦАРЭС 3 коридорун еркундетуу долбоору, Бишкек-Ош автожолу, 4- фаза 1-компонент: Бишкек-Ош автожолун, Бишкек-Кара-Балта участогун (15,9-61 км) реабилитациялоо 2-компонент:
Натыйжага негизделген контракт, Кара-Балта — Твв-Ашуу туннели (61129 км) |
120,8 | 2018-2021
2018-2021 |
КР0 — 20,8 | А0Б
Кредит — 65,0 Грант — 35,0 |
||
8. | ЦАРЭС 3 коридорун еркундетуу долбоору, Бишкек-Ош автожолу, 4- фаза Маданият-Жалал-Абад участогу (507-574 км) | 72,0 | 2018-2022 | КР0- 12,0 | ЕА0Б
Кредит — 60,0 |
||
9. | Тараз-Талас-Суусамыр автожолун реконструкциялоо IV фаза. 105-199 км | 84,37 | 2018-2023 | КР0- 17,23 | Кредит- 67,14 | 84,37 | |
10. | Арал-Суусамыр автожолун реабилитациялоо долбоору, Арал — Суусамыр участогу, узундугу 92 км | 127,0 | 2019-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
127,0 |
11. | Бишкек шаарынын тундук айланма жолун реконструкциялоо долбоору, ал Бишкек шаарын айланып етуу менен Бишкек-Ош жана Бишкек-Нарын- Торугарт автомобиль жолдорун бириктирууну камсыз кылат. Бишкек-Ош жолунун 16 км участогунун башталышы жана Бишкек-Нарын-Торугарт жолунун 18 км.де аяктайт, узундугу 34 км | 50,0 | 2019-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
50,0 | |
12. | «Тундук-Туштук альтернативдуу автожолунда кечкуге каршы 11 галерея куруу долбоору» жалпы узундугу 1020 метр | 24,5 | 2019-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
24,5 | |
13. | Балыкчы- Каракол-Балыкчы (Ысык- Кел шакекче) реабилитациялоо долбоору 104-220 км участогу (Корумду айылы- Каракол шаары) | 128,0 | 2018-2023 | ПКР-12,0 | АКГ, И0Б Кредит- 116,0 | ||
14. | Балыкчы-Каракол-Балыкчы реабилитациялоо долбоору (Ысык- Кел туштук шакекчеси) Балыкчы шаарынан Каракол шаарына чейинки участок, узундугу 221 км | 262,0 | 2019-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
262,0 | |
15. | Борбордук Азия -ПУДПС БА-1 байланыш жолдорун жакшыртуу боюнча долбоор, Ош-Баткен-Исфана- КПП Кайрагач (Худжант) Исфана — КПП (36,08 км) Баткен-Терт-Кул (14,3 км)Баткен-КПП (6,11 км) | 54,0 | 2018-2019 | КР0-9 млн. | ДБ
Кредит- 36,8 Грант- 8,2 |
||
16. | Ош- Баткен-Исфана автожолун реконструкциялоо, км 75-108 | 23,76 | 2018-2021 | ПКР-2,44 | И0Б
Кредит- 21,32 |
||
17. | Борбордук Азияда байланыш жолдорун жакшыртуу боюнча, 3- Фаза, Туп-Кеген | 64,0 | 2018-2022 | ДБ Кредит- 64 | 64,0* |
18. | «Эл аралык маанидеги жолдорду жакшыртуу» долбоору, реабилитация Ош-Баткен- Исфана 1-компонент, 28-75 км участкасын реабилитациялоо,
2-компонент, Бишкек- Ош автожолунда табигый кырсыктарды болтурбоо 1. 400,1-400,8 км (туннелди куруу долбоору); 2. км 409 (таш кулоодон коргоочу курулманы куруу); |
133,58 | 2019-2022 | 1,727 млрд йен (16,88 млн АКШ доллары) | 11,915 млрд япон йени (116,47 млн АКШ доллары) | ||
3. 451 км (жер кечкуден таяныч дубалды куруу) | |||||||
19. | Кытай — Кыргызстан — взбекстан темир жолун куруу долбоорунун баштылышы | 4800,0 | 2018-2019-жж.
ПСД 2020 — 2023- жж — долбоордун алкагында курулуш иштерин баштоо |
Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
4,8 млрд.
АКШ доллары на жакын |
|
20. | Республиканын тундук-туштугун бириктируунун биринчи этабы катары -Балыкчы-Кочкор-Кара-Кече темир жолунун курулушун баштоо | 970,0 | 2018-2019-жж.
ПСД 2020 — 2023- жж — долбоордун алкагында курулуш иштерин баштоо |
Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
970,0 |
21. | Луговая — Бишкек-Балыкчы темир жол линиясын электрлештируу долбоорун баштоо, ТЭН даярдоо | 300,0 | 2018-2020-жж.
долбоорлук- сметалык документтер ди жана долбоор боюнча иштерди даярдоо |
Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
300,0 | |
22. | «Каракол» жана «Ысык-Кел» аэропортторунун инфраструктурасын модернизациялоо | 0,53 | 2018-2019-жж. ТЭН жана ПСД даярдоо | ДБ
Грант — 0,53 |
|||
23. | «Манас» эл аралык аэропортунун аэровокзал комплексин модернизациялоо долбоору боюнча ишти аяктоо | с/с | 2018-2019 | 0здук+ зайым каражаттар ы — 12,7 | |||
24. | «Ош», «Жалал-Абад» аэропортторунун аэровокзал комплекстерин реконструкциялоо. «Ош» аэропортун ВПП реконструкциялоо. | с/с | 2018-2023 | 0здук+
зайым каражаттары — 2,196 |
|||
25. | «Манас» эл аралык аэропортунда аба жук-жургунчу туйун борборун тузуу боюнча ишти улантуу | 280,0 | 2018-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
280,0 | |
26. | «Ош» жацы эл аралык аэропортун куруу учун инвестицияларды тартуу | 600,0 | 2018-2023 | Булактар
аныкталган эмес |
Булактар
аныкталган эмес |
600,0 млн.
АКШ доллары (МЖ0) |
|
Бардыгы | 9098,9 | 140,2 |