mtd@mtd.gov.kg
+996 (312) 31 43 85
KG   RU  

“Балыкчы-Бөкөнбаев-Каракол”, “Балыкчы-Чолпон-Ата-Корумду” жана Балыкчы-Кочкор-Эпкин” автоунаажолдорун реканструкциялоо кызуу жүрүп жатат

2022-жылдын 13-октябрда болуп өткөн пресс-турда журналистер, КР ТжКМнин байкоочу советинин мүчөсү Садирбек Мусурманкулов жана “Алькасар” жарнамалоочу компаниянын өкүлдөрү        “Балыкчы-Бөкөнбаев-Каракол 0-141,6 км” жолун реканструкциялоо иштери менен таанышышты. Ысык-Көл облусунун инфраструктурасын жакшыртуу максатында жолдун стратегиялык маанисин эске алуу менен Кыргыз Республикасынын Президентинин Жарлыгына ылайык «Балыкчы-Бөкөнбаев автожолун реконструкциялоо» долбоорун ишке киргизүү чечими кабыл алынган. Кыргыз Республикасынын Президентинин 2021-жылдын 26-июлундагы № 318 “Балыкчы-Бөкөнбаев-Каракол автожолун (Балыкчы-Барскоон участогу, 0-141,64 км) реконструкциялоо боюнча чаралар жөнүндө” жарлыгы.

Узундугу 141,6 чакырымды түзгөн “Балыкчы-Бөкөнбаев-Каракол автожолун реконструкциялоо” долбоору өлкөнүн экономикалык жана социалдык өнүгүүсүндө, транспорт инфраструктурасын жакшыртууда жана аймактын туристтик потенциалын жогорулатууда чоң мааниге ээ. Бул жол II техникалык категориядагы жолдордун параметрлери боюнча реконструкцияланат, төрт тилкелүү, бөлүүчү тилкеси бар, огунун болжолдуу жүгү 11,5 заказчынын техникалык тапшырмасы боюнча « Транспорт жана коммуникациялар министрлигине караштуу Жол чарба департаменти Долбоордук документтер курулушка параллелдүү, долбоорлоо ыкмасы менен «Кыргыздортранспроект» МИ тарабынан иштелип чыгат.

Аймактын административдик-аймактык бөлүнүшү боюнча «Балыкчы-Бөкөнбаев-Каракол автожолун реконструкциялоо 0 км — 141,6» долбоору Кыргыз Республикасынын Ысык-Көл облусунун Тоң жана Жети-Өгүз райондоруна тиешелүү.

Долбоор эки бөлүккө бөлүнгөн жана ар бир бөлүм үчүн өзүнчө Подрядчыларды тандап алган:

  1. 0 кмден № 1 участок — 71-чакырымды бойлой эки кичи тилкеге ​​бөлүнөт:

0-25км участогу (Балыкчы — Кара-Шаар айылы)

км25-71 участогуна (Кара-Шаардан — Ак-Сайга чейин)

  1. № 2 участогу, 71 км — 141,6 км. (Ак-Сай айылы — Барскоон)

Долбоордун №1 бөлүгүн реконструкциялоо боюнча подрядчы тарабынан тандалган №1 участок үчүн

«Кыргыз Жол Курулуш» ЖЧКсы тандалып алынган. № 1 участок, бул 0 кмден 25 кмге чейинки тилке, каттамдын башы Балыкчы шаарынан Түндүк-Түштүк альтернативалык автожолунун 3-чакырымында, участоктун аягы Тоң районундагы Кара-Шаар айылында жайгашкан. Бүгүнкү күндө -16,100 чакырымда астыңкы асфальт-бетон төшөлмөсүн монтаждоо иштери бүткөрүлүп, жер казуу иштери 95%, 17+870-чакырымында көпүрө иштери 80%, 24+200дө 80% аткарылды.

№ 2 кичи тилкеси км 25 — км 71

 

Бул участок 25-чакырымдан 71-чакырымга чейин. Учактын башталышы Кара-Шаар айылынан Тоң районунун Ак-Сай айылына чейин, жер жумуштары 34%га, жолдун жээгин тазалоо жана түптөө иштери 75%га, жер казуу 17%га, жээк тосуу 19%га аткарылган.

-181 бирдик  жол курулуш машиналарын  жана жабдуулар тартылган, , буткул коллективи —427 адам.

 

 

 

№2 участок. 71-чакырымдан 141,6-чакырымга чейин «Арек Строй» ЖЧКсы

 

96-127-чакырымдарында долбоордук жолдун тилкесиндеги тилкеге ​​түшкөн бак-дарактардын дүмүрлөрүн кыюу жана жулуп алуу, жол жээктерин тазалоо, жер казуу, жээк орнотуу, курама темир-бетон түтүктөрүн казуу иштери жүрүп жатат. , колдо болгон темир-бетон буюмдарын демонтаждоо жана алып салуу, ФМС орнотуу, фундаментке -В30 бетон куюучу өтмөктөрдү, учурдагы а/б жабуусун демонтаждоо жана түшүрүү, учурдагы жолдун катмарын даярдоо. Түндүк-Түштүк магистралындагы өндүрүштүк базада жасалма конструкциялар үчүн темир-бетон буюмдары чыгарылат. Бүгүнкү күндө -40 000 м3 үчүн инерттүү материалдар даярдалган.Оң жактагы 91 км Подрядчынын базасы да курулган:

-1 даана .бетон заводу орнотулуп, бетон аралашмаларын чыгарууга киришти,

91 километрде -1е.д таш майдалоочу цех орнотулду

АБЗ -1 бирдиги орнотулду. кубаттуулугу 160 тонна/саат, 91 км

АБЗ -1 бирдиги орнотулду. кубаттуулугу 160 тонна/саат 91 км

Таш майдалоочу заводду орнотуу 123 км

96-чакырым – 126-чакырымында жер казуу иштери жүрүп жатат, 132 түтүк, 9 көпүрө жана 4 жер астындагы өтмөк бар. 132 даана суу өткөргүчтөрдүн 20 даанасы 30 даанасы (15,15%) ишке тартылып, 14 даанасы бүткөрүлгөн. түтүктөр. -210 даана жол курулуш машиналары жана жабдуулары тартылып, жалпы коллективи -386 адамдан турат.

14-октябрда  пресс-турдун жүрүшүндө катышуучулар Балыкчы-Тамчы-Чолпон-Ата-Корумду автожолун реконструкциялоо иштери менен да таанышышты. 2022-жылга узундугу 104 км болгон Балыкчы-Тамчы-Чолпон-Ата-Корумду автожолун реконструкциялоо долбоорун улантууга 350,0 млн сом каралган. 2022-жылдын 25-майында 5 чакырымдан 10 чакырымга чейинки тилкеде курулуш иштери башталган. Бул аралыкта 5 чакырым аралыкка жолдун пайдубалы жана асфальт-бетон төшөлмөлөрү, тактап айтканда төмөнкү катмары бүткөрүлүп, 23-чакырымдан 77-чакырымга чейинки жолдун жүрүүчү бөлүгүнө белгилер коюлган.

Белгилүү болгондой, Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2015-жылдын 13-октябрындагы №508-р токтому менен Балыкчы-Тамчы-Чолпон-Ата-Корумду автожолунун участогун долбоорлоо жана реконструкциялоо боюнча заказчынын функцияларын алуу  Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлигине караштуу Жол чарба департаменти аныкталган.

2015-жылдын 22-октябрындагы сынактын жыйынтыгы боюнча Циндао жолдор жана көпүрөлөр корпорациясынын «Лонг Хай» ЖЧКсынын Кыргыз Республикасындагы өкүлчүлүгү 6 803,5 млн сом өлчөмүндө жеңүүчү деп табылган.

Курулуш башталгандан бери иш жүзүндө республикалык бюджеттен консультациялык кызмат көрсөтүүлөргө жана архитектуралык көзөмөлгө акы төлөөнү эске алуу менен 5 млрд сомдон ашык каражат бөлүнгөн, анын ичинен 2022-жылы (10.10.2022-ж.) – 304,0 млн.

Курулуш башталгандан бүгүнкү күнгө чейин аткарылган иштердин көлөмү 4801,1 млн сомду түзүп, төмөндөгү иштер аткарылды:

— асфальт-бетон төшөлмөнүн төмөнкү катмарынын түзүлүшүнө калыңдыгы 9 см, узундугу эки тарабы 89 км, 17 км калган;

— бийиктиги 6 см, узундугу 80 км 26 км калган асфальт-бетон төшөлмөнүн үстүнкү катмарынын түзүлүшүнө;

Долбоордо 17 көпүрөнү куруу жана оңдоо каралган, анын ичинен 4 жаңы, 16сы бүткөрүлгөн. 1 көпүрөнүн курулушу баштала элек.

Долбоор боюнча 0-чакырымдан 104-чакырымга чейин кошумча түтүктөр орнотулуп, негизги жолдун боюнда 330 даана  темир-бетон трубалары куруу каралган.

Анын ичинен 244 бирдик жаңы. 300 даана түтүктөрдү орнотуу аяктады жана 2 даана түтүктөрдү кою ишери жүрүүдөКоюла элек 28 түтүк калган.

Белгилей кетсек, жогоруда аталган долбоордун алкагында аткарылган иштердин көлөмү СНиПке ылайык, бардык нормаларды сактоо менен, долбоордун консультантынын техникалык көзөмөлү менен ишке ашырылат.

Оондой эле катышуучулар Түндүк-Түштүк альтернативдик автожолунун реконструкциялоо долбоорунун алкагында «Балыкчы-Кочкор-Эпкин» автоунаа жолунун курулуш  иштери менен таанышышты . 2020-жылы Түндүк-Түштүк альтернативдик автожолунун реконструкциялоо долбоорунун алкагында «Балыкчы-Кочкор-Эпкин» автоунаа жолунун курулуш иштерин жүргүзүү боюнча келишимге кол коюлган. Аталган тилкеге ​​42 чакырымга жакын асфальт-бетон төшөлмөнүн төмөнкү катмары төшөлгөн (1 лот- 1 23 км,  2-лот 19 км төшөлдү). Мындан аркы жолго  асфальт-бетон төшөлмөсүн төшөө үчүн 50 км узундуктагы жердин астыңкы катмары даярдалды. 2022-жылы дагы 28 км астыңкы катмарын жана 66 км үстүнкү катмарын асфальт-бетон төшөлмөсүн төшөө пландалууда. Курулуш иштерин бүтүрүү 2023-жылга пландалууда.

Балыкчы шаарынан Эпкин айылына чейинки 70 км (0 км 43 жана км 62 км 89), ЦАРЭС коридор 1 жана 3 өз ара байланыш Маршрут долбоорун ишке ашыруучу  Sinohydro компаниясы иш жүргүзүүдө.Кошумча каржылоонун эсебинен.

Балыкчы-Кочкор-Эпкин автоунаа жолун реконструкциялоо экинчи категориядагы 70 чакырым эки тилкелүү автожолдун курулушу болуп саналат. Эки кабаттуу асфальт-бетон төшөлгөн астыңкы катмары 9 см, үстүнкү катмары 6 см калыңдыктагы майдаланган таш-мастикалуу асфальт төшөө пландаштырылууда.Долбоор боюнча калктуу конуштарды жарыктандыруу каралган.

Долбоордун негизги максаттары жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү ташуу баасын төмөндөтүү, жергиликтүү жана эл аралык жүк ташууну көбөйтүү, жергиликтүү тургундарга кошумча киреше мүмкүнчүлүктөрүн түзүү жана жаңы жумуш орундарын түзүү болуп саналат.

Түндүк-Түштүк альтернативалык автожолу – Кыргыз Республикасынын тарыхындагы эң ири долбоорлордун бири. Тоо кыркалары аркылуу өтүп, аталган магистраль өлкөнүн түндүк жана түштүк аймактарын бириктирип, өлкөнүн стратегиялык коопсуздугун камсыз кылган кошумча жол байланышын түзөт. Жолдун Балыкчы шаарынан Эпкин айылылына чейинки бөлүгүн куруу, Азия өнүктүрүү банкы жана Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан каржыланган жана альтернативдик курулуш долбоорунун бир бөлүгү болуп саналат.

 

 

КР ТжКМнин басма сөз кызматы