Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлиги «ЧайнаРоуд энд Бридж Корп.» компаниясы тарабынан аткарылып жаткан иштери боюнча
- 566 просм.
Ондогон жылдар бою иштеп жаткан Бишкек-Ош жолу өлкөнүн түндүгү менен түштүгүн үзгүлтүксүз жана туруктуу унаа транспорту менен камсыз кылуучу жалгыз жер жолу. Бирок 2010-жылдан бери альтернативдүү байланыш түзүү маселеси көтөрүлүп келет.
Бишкек-Ош жолунда унаалардын кыймылынын интенсивдүүлүгү орточо эсеп менен күнүнө 10 миңден 18 миңге чейин транспорт каражаттарын түзөт жана ал ансыз деле автоунаалардын агымынын өсүшүнө туруштук бере албайт. Мындан тышкары жолдун азыркы абалы үзгүлтүксүз жүк жана жүргүнчүлөрдү ташуунун транзити коопсуздук талаптарына жооп бербейт.
Республиканын түндүк жана түштүк региондорун байланыштыруучу альтернативдүү маршрутту өлкө ичинде жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү ташууну үзгүлтүксүз камсыз кылуу үчүн, өзгөчө кырдаалдар учурунда Түндүк-Түштүк альтернативдүү автомобиль жолун түзүү зарылчылыгы пайда болду. Долбоор боюнча курулуш иштери 2014-жылы башталган. Бүгүнкү күндө Түндүк-Түштүк альтернативдүү жолу Кыргыз Республикасынын өнүгүүсү үчүн стратегиялык, экономикалык жана социалдык мааниге ээ. Бул жолдун курулушу транспорт каттамдарын жана ошого жараша түштүк региондордон Нарын, Ысык-Көл, Чүй жана Талас облустарына жүргүнчүлөрдүн жана жүк ташуулардын наркын төмөндөтөт. Курулуш аяктагандан кийин иштетилген «Кара-Кече» көмүр кенине, «Макмал» алтын кенине, ошондой эле Камбар-Ата жана Тогуз-Торо ГЭСтеринин участокторуна кирүү жакшырат. Жол курула турган аймактар Сузак, Тогуз-Торо, Жумгал, Кочкор райондору социалдык-экономикалык өнүгүү үчүн кошумча мүмкүнчүлүктөргө ээ болушат. Жолдун курулушу эл аралык жана ички туризмдин өнүгүшүнө салым кошот. Ошондой эле аймактардын ортосундагы товар жүгүртүүнүн көлөмүн жогорулатат.
Долбоордун жүрүшү:
Жалпы Түндүк-Түштүк альтернативдүү унаа жолдун узундугу 433 км.
- «Түндүк-Түштүк альтернативдүү унаа жолу» 1 фаза участогун жалпы узундугу 125,9 км, Казарман-Жалал-Абад жер тилкеси (291-408 км), Кызыл-Жылдыз-Арал жер тилкеси (183-195 км) жана Узундугу 3,8 км болгон Көк-Арт аркылуу туннель 1-этап.
- Жалпы туннель узундугу — 3800 м ичинен 2907 м;
- Жалпы штольня узундугу — 3800 м ичинен 3275 м;
- Долбоордун алкагында асфальт-бетон төшөө иштеринин негизги бөлүгү бүтүп калды, долбоордун жалпы узундугу 125 км, асфальт-бетон төшөлмөсү узундугу 5 кмге жакын жерде жок. Кар көчкү галереялары жана эстакадалык көпүрөлөр күтүлүүдө.
- «Альтернативдүү Түндүк -Түштүк жолу» 2 фаза участогун узундугу 99 км, Арал — Казарман жер тилкеси (195 — 291 км) жана 2 эстакадалык көпүрөнүн курулушу, 2 -фаза.
- Түндүк-Түштүк альтернативалуу унаа жолунун 2-фазасынын долбоорунун алкагында, өнүктүрүү 281 миллион долларды (94,1%) түздү.
- 2021 -жылы асфальт-бетон тротуарынын астыңкы катмары узундугу 17 км жана үстүңкү катмары (МТМА) узундугу 15 км. Жалпысынан 2021 -жылы 20 км асфальт-бетон төшөө пландаштырылган.
- 282 км эстакадалык көпүрө, узундугу 1076 м, 97% аткарылды.
- 28 эстакада көпүрөсү 285 км, узундугу 396 м, 99%ы бүткөрүлгөн. Асфальтбетон төшөлдү.
- Долбоор боюнча курулуш иштеринин аяктоосу 2021-жылдын ноябрында күтүлүүдө.
- Альтернативдүү Түндүк-Түштүк магистралынын курулушу, БАРЭК 1 жана 3 транспорттук коридорлорунун ортосундагы байланыш жолунун долбоору (89-159-чакырым, Эпкин-Башкуугандыжер тилкеси).
- БАРЭК 1 жана 3 бириктирүүчү жол долбоору үчүн (Түндүк-Түштүк альтернативдүү жолунун уландысы, 3-фаза) Эпкин-Башкууганды жер тилкесине 2021-жылы жаңы Подрядчыны тандоо үчүн тендердик документтер даярдалган. 2021-жылдын 31-мартында конкурска катышууга чакыруу жарыяланган. 12-майда тендерлер ачылган. 2021 -жылдын 7-июнунда техникалык баалоо отчету АӨБна кароого жана бекитүүгө жөнөтүлгөн. 7-июлда каржылык сунуштар ачылды. 2021 -жылдын сентябрынын башында финансылык баалоо отчетуна макулдук алынган. 2021-жылдын 23-сентябрында ChinaRailway №5 компаниясы менен курулуш иштери боюнча келишимге кол коюлган. 2021-жылдын 5-октябрында Подрядчы участок тейлөөгө киришкен.
- Узундугу 70,1 км (0-43 км; 62-89 км) менен БАРЭКтин 1 жана 3 транспорттук коридорлорунун ортосундагы байланыш маршрутунун долбоору. Кошумча каржылоо.
- Кошумча жолдун долбоорун кошумча каржылоо долбоорунун алкагында БАРЭКнын 1 жана 3 коридорлору Балыкчы шаарынын жер тилкесинен Куваки ашуусуна бурулганга чейин. Кочкор (0 км -43 км) 1 -лот жана Кочкор-Эпкин (62,4 км-89,5 км) 2-лот, узундугу 70,1 км (Түндүк-Түштүк, 3-фаза), асфальт-бетон төшөө үчүн долбоорду даярдоонун эки лотунда жер иштери жүрүп жатат.
- Лот 1: Жол катмары 21,2 км узундукта даярдалган. 7-сентябрда асфальт -бетон төшөлүүсүнүн астынкы катмарын төшөө иштери башталды. Төмөнкү катмарынын 4,9 км асфальт-бетон каптоосу эки тарабынан тең төшөлгөн (КМ3+100-8+000).
15 даана суу өткөргүчтөр бүткөн, 4 даана түтүк жумушта. 12 -чакырымдагы көпүрөдө колдоо бөлүктөрү бүткөрүлдү. Плиталарды орнотуу иштери жүрүп жатат.
- Лот 2: 12.2 км үчүн даярдалган жер катмарынын бир жагына асфальт-бетон тротуарынын 2 км астыңкы катмарынын төшөлдү. 8 даана суу өткөргүчтөр бүткөн, 4 түтүк жумушта. Учурда долбоордун аянтында кубаттуулугу 160 т/саатка чейин болгон асфальт-бетон завод мобилизацияланды, бирок заводдун толук ишке кириши үчүн тетиктердин моторлорунда кечигүү бар. Жакында жоголгон асфальт-бетон завод агрегаттарын жеткирүү күтүлүүдө.
- 86+261 км, 88 +795 км көпүрөсүн куруу иштери жүрүп жатат. Учурда бар велосипеддерди демонтаждоо иштери аяктады. Карьерди куруу жана ГПС орнотуу боюнча иштер жүргүзүлүүдө. 86 + 261 км көпүрөсүнүн колдоо бөлүгү курулууда.
КР ТжКМнин басма сөз кызматы