“Кабар” маалымат агенттигинде “Кыргыз Республикасынын транспорт жана коммуникациялар министрлигинин 2022-жылдын 9 айындагы ишинин жыйынтыгы” деген темада маалымат жыйыны өттү.
- 851 просм.
2022-жылдын 18-октябрында “Кабар” маалымат агенттигинде “Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин 2022-жылдын 9 айындагы ишинин жыйынтыгы” деген темада маалымат жыйыны болуп өттү. Ага Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министринин биринчи орун басары Кайынбаев Нурланбек Бектенбекович, Транспорт жана коммуникациялар министрлигине караштуу Жол фондунун директору Базаралиев Бекназар Токтосунович, Жол чарба департаментинин активдерди башкаруу бөлүмүнүн башчысы Усенбеков Айтбек катышты. Үсөнбекович, “Кыргызтемиржолу” УК” мамлекеттик ишканасынын башкы директорунун орун басары Анарбеков Абдес Сыпарбекович , Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин алдындагы “Кыргызавтожол” мамлекеттик ишканасынын директору Нурманбетов Кадырбек Ракымбаевич, АӨБ ПИУнун координатору Санхар Турганбаев, Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин алдындагы Жер жана суу транспорт департаментинин директорунун орун басары Жумалиев Таалайбек Имашович катышты.
“Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникация министрлигинин жол куруу тармагындагы 2022-жылдын 9 айындагы ишинин жыйынтыгы” деген темада өткөн маалымат жыйындын катышуучулары 2021-жылы жол тармагына бөлүнгөн каражаттын көлөмүн белгилешти республикалык бюджеттен 3883,4 млн сомду түздү, анын ичинен учурдагы бюджетке 1563 4 млн сом жана «Мамлекеттик капиталдык салымдар» беренеси боюнча каржыланган жол долбоорлоруна 2320,0 млн сом багытталган.
Каржылоо суммасы:
2021-жылдын 1-октябрынан 2021-жылдын 31-декабрына чейин республикалык бюджеттен 1875,4 млн сом каржыланды, анын ичинде:
Учурдагы бюджет боюнча — грн 866,2 млн. сом
Статьядан капиталдык салымдар — 1009,2 млн. сом
2021-жылдын 1-октябрынан 31-декабрына чейин республикалык бюджеттен 866,2 млн сом, 760,8 млн сомдук иштер аткарылган.
№ п/п | Каржылоо булагынын аталышы | 2021-жылга план, км | Иш жүзүндөгү өндүрүмдүүлүк, км |
Капиталдык салымдар менен | |||
1 | Асфальт төшөө (өткөөл жана жаңы объекттер) | 56,8 | 12,8 |
Титул боюнча | |||
1 | Асфальт-бетон катмарын төшөө | 14,6 | 2 |
2 | Кара шагыл катмарын төшөө | 4,0 | 2,0 |
3 | шагыл катмарын төшөө | 95,0 | 16,5 |
4 | (ШПО) | 3,6 | 0 |
баардыгы: | 174 | 33,3 |
Капиталдык салымдар боюнча
«Капиталдык салымдар» беренеси боюнча каржыланган жол долбоорлору боюнча 2021-жылдын 1-октябрынан 31-декабрына чейин 1009,2 млн сом каржыланып, жалпысынан 650,1 млн сомдук иштер аткарылган.
2022-жылы республикалык бюджеттен жол тармагына бөлүнгөн каражаттардын көлөмү 7354,9 млн сомду түздү, анын ичинен 2904,9 млн сому учурдагы бюджеттен жана 4450,0 млн сому «Мамлекеттик капиталдык салымдар» беренеси боюнча каржыланган жол долбоорлоруна бөлүнгөн.
Каржылоо суммасы
2022-жылдын 5-октябрына карата жол тармагына республикалык бюджеттен 6 774,0 млн сом каржыланды же бекитилген пландын 92,1%ы, анын ичинде:
Учурдагы бюджет боюнча курулуш мезгилине даярдык көрүү жана жол битумдарын алууга 2413,9 млн сом (83,0%), же 68% жумшалды.
Учурдагы бюджет боюнча 2022-жылдын 30-сентябрына карата республикалык бюджеттен 2 413,9 миллион сом каржыланып, жол куруу тармагында 2 974,9 миллион сомдук жумуштар аткарылды.
Капиталдык салымдар статьясынан ДДХ бөлүнгөн — 4361,0 млн сом (98,0%) жолдорду жана көпүрөлөрдү курууга.
Капиталдык салымдар боюнча
2022-жылдын 4-октябрына карата «Капиталдык салымдар» беренеси боюнча каржыланган автожолдорго 4361,0 млн сом (98,0%) каржыланган.
Аткарылган иш (алдын ала)
Балыкчы – Бөкөнбаев – Каракол автожолу – 1 250,0 млн.
Балыкчы – Чолпон-Ата – Корумду автожолу – 250,0 млн.сом,
Кадамжай – Чечме автожолу – 250,0 млн.
Баткен облусунун жолдору -334,3 млн
Өтмө жана жаңы объектилер – 804,3 млн.
Жалпысынан 2888,6 млн сомдук иштер аткарылган.
№ п/п | Каржылоо булагынын аталышы | 2021-жылга план, км | Иш жүзүндөгү өндүрүмдүүлүк, км |
Капиталдык салымдардын менен | |||
1 | Асфальт төшөө (өткөөл жана жаңы объекттер) | 225,5 | 157,6 |
Титул боюнча | |||
1 | Асфальт-бетон катмарын төшөө | 225,3 | 161,8 |
2 | шагыл катмарын төшөө | 106,4 | 15,0 |
3 | (ШПО) | 93,0 | 88,4 |
Баардыгы: | 650,2 | 370,3 |
Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлигине караштуу “Кыргызавтожол” мамлекеттик ишканасы Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин 2021–жылдын 24–декабрындагы №346 токтомунун негизинде түзүлгөн. Үстүбүздөгү жылдын апрель айынын аягында бул ишкананы тиешелүү органдардан каттоодон өткөрүү иштери жүргүзүлүп, экономиканы толук кандуу башкаруу үстүбүздөгү жылдын май айында башталган.
“Кыргызавтожол” МИнын түзүмүнө Ишкананын борбордук аппараты жана 7 (жети) филиалы кирет: Чүй, Ысык–Көл, Талас, Нарын, Ош, Жалал–Абад жана Баткен. Филиадардын алдында жалпысынан 57 Жол тейлөө ишканасы иштейт.
Ишкананын ишинин негизги максаты жалпы пайдалануудагы автомобиль жолдорун учурдагы оңдоо жана күтүү боюнча мамлекеттик заказды аткаруу болуп саналат.
2022–жылдын октябрь айына карата төмөнкү иштер аткарылды:
Мамлекеттик капиталдык салымдарды каржылоо боюнча:
Асфальт–бетон төшөө – 132,6 км, анын ичинде аймактар боюнча:
Чүй – 3,8 км
Ош – 26,07 км
Жалал–Абад – 38,5 км / 38,5 км
Ысык–Көл – 5115 км
Нарын – 1,65 км
Талас – 0,5 км
Баткен – 58 км
Белгилей кетсек, ошондой эле капиталдык салымдардын алкагында төмөндөгүлөр аткарылган:
- Баткен районундагы кара шагыл жолдорду оңдоо жана калыбына келтирүү иштери – 130 км;
- Баткен районундагы Көк–Таш–Ак–Сай–Тамдык унаа жолунун 7,0 км бөлүгүндө САРМ көпүрөсүн орнотуу.
- Чоң–Арык–Ала–Арча жаратылыш паркы унаа жолуна туурасы 6, унуздугу 10,4 км түзгөн асфальт–бетон төшөөсү, ошондой эле 12 унаа токтотуучу жай жана коомдук транспорт учун аялдама чөнтөктөрү (заездной карман на стоянку) орнотуу иштери. 10 км аралыкка жол сызыктары чийилди.
2022–жылдын титулдук тизме планына ылайык, төмөндөгүлөр аткарылды:
- Асфальт–бетон төшөө иштери – 166,8 км, анын ичинде аймактар боюнча:
Чүй – 31,03 км,
Ысык–Көл – 25,606 км,
Нарын – 19,3 км,
Талас – 26,3 км
Жалал–Абад – 24,1 км,
Ош – 34,7 км,
Баткен – 5,8 км
- Ат–Башы–Кында–Торугарт унаа жолунун Нарын районундагы 43,0 км бөлүгүнө САРМ көпүрөсүн орнотуу;
- ШПО – 88,4 км, анын ичинде аймактар боюнча:
Чүй – 41,4 км,
Жалал–Абад – 27 км,
Ош – 20 км.
- Шагыл төшөө – 26,2 км, анын ичинде аймактар боюнча:
Ысык–Көл – 6 км,
Нарын – 4 км,
Жалал–Абад – 7,2 км,
Ош – 9 км.
- Аң чөнөктөрдү жамоо иштери –141 466,6 м2, анын ичинде аймактар боюнча:
Чүй – 44 820 м2
Ысык–Көл – 12 473,3 м2
Нарын – 2871 м2
Талас – 11 179 м2
Ош – 31 693 м2
Жалал–Абад – 28 483 м2
Баткен – 9941,3 м2
2022–жылдын май айында КР Президентинин тапшырмасына жана КР Министрлер Кабинетинин тиешелүү буйругуна ылайык, КР Транспорт жана коммуникациялар министрлигине караштуу Жол чарба департаменти «КазахБитум» ТОО өндүрүштүк заводу менен Кыргыз Республикасына жол битумдарын жеткирүү боюнча келишим түзгөн.
Бүгүнкү күндө (2022–жылдын 12–октябры) КР ТжКМ караштуу «Кыргызавтожол» мамлекеттик ишканасынын филиалдарына (Чүй, Нарын, Ысык–Көл, Талас, Ош, Баткен, Жалал–Абад) 20 000 тоннанын ичинен 19 700 тонна жеткирилди. Тиешелүү лабораториялык изилдөөлөр жүргүзүлгөн. Жол битумунун сапаты стандарттарга (ГОСТ) туура келет жана сертификат менен тастыкталат.
КР ТжКМне караштуу “Кыргызавтожол” мамлекеттик ишканасы түзүлгөндөн бери жол тейлөө ишканаларынын бардык кызматкерлеринин эмгек акысын жогорулатуу боюнча иштер жүргүзүлүп, инженердик–техникалык кызматкерлердин эмгек акысын жогорулатуу 100% түздү. Жолчуларга жана механизаторлорго 30—35 процент.
Инвестициялык долбоорлор
2021-жылдын октябрынан 2022-жылдын октябрына чейин ГРП АӨБ долбоорлору боюнча маалымат
— Түндүк-Түштүк альтернативдик автожолунун 1-фазасын куруу долбооруна ылайык, 2021-жылдын октябрынан бери 406,3 метр тоннел казылды, анын ичинен: түштүк тарабынан казуу — 223,5 м, түндүк тараптан казуу — 182,8 м., калганы 492 метр.;
— Түндүк-Түштүк альтернативдик автожолунун 2-фазасын куруу долбоорунун алкагында 2021-жылдын октябрь айынан баштап 197+600-чакырымынан 284+600-чакырымына чейин жолду кышкы тейлөө жана таш кулоодон тазалоо иштери аяктады. Долбоор 2021-жылы аяктап, кемчиликтерди жоюу мезгилинде. 2022-жылдын аягына чейин кемчиликтер үчүн жоопкерчилик мөөнөтүн аяктоо пландалууда;
— ЦАРЭК 3 коридорун жакшыртуу долбооруна ылайык, Бишкек-Ош автожолу, 4-фаза Бишкек-Кара-Балта тилкесинде 2021-жылдын октябрынан бери 40 км тротуарлар орнотулду, 2360 темир-бетон лотоктору орнотулду. Участоктогу иштер 2021-жылы бүткөрүлгөн жана участок кемчиликтерди жоюу мезгилинде.
ЦАРЭК 3 коридорун жакшыртуу долбоорунун алкагында Бишкек-Ош автожолунун 4-фазасы, Бишкек-Кара-Балта участогу 7,4 км узундукта, 2021-жылдын октябрынан баштап асфальт-бетон төшөлмөнүн төмөнкү катмары толугу менен төшөлдү. Асфальт-бетон төшөлмөнүн үстүнкү катмарын төшөө иштери башталды. Жылдын аягына чейин долбоордук объектте негизги жол куруу иштерин бүтүрүү пландалууда.
— Бишкек-Ош автожолунун 4-фазасынын Маданият-Жалал-Абад участогун реабилитациялоо долбооруна ылайык 2021-жылдын октябрь айынан бери узундугу 17 км болгон асфальт-бетон төшөлмөнүн төмөнкү катмары төшөлгөн. Жылдын акырына чейин долбоордун объектисинде негизги жол курулуш иштерин бүтүрүү пландаштырылууда.;
— ЦАРЭКтин 1 жана 3-Түндүк-Түштүк альтернативдик автожолунун уландысы, 3-фаза) Эпкин-Башкууганды участогуна 2021-жылдын октябрь айынан баштап жолдун негизин даярдоо үчүн жер иштери жүргүзүлүп, 10 кмге жакын асфальт-бетон төшөлгөн.
— Кошумча каржылоо Долбоордун алкагында Долбоорду бириктирүүчү жол, ЦАРЭС 1 жана ЦАРЭС 3 коридорлору, Балыкчы шаарынын участкалары — айыл тараптан Кувакы ашуусуна бурулушка чейин. Кочкор (0 км -43 км) жана Кочкор — Эпкин (62,4 км — 89,5 км), узундугу 70,1 км (Түндүк-Түштүк, 3-фаза) 2021-жылдын октябрь айынан бери 26 км асфальтбетон төшөлгөн төмөнкү катмары жана 1,5 км. асфальт-бетон төшөлмөнүн үстүнкү катмарынын.
2021-жылдын октябрынан 2022-жылдын октябрына чейин ГРП ИӨБ долбоорлору жөнүндө маалымат
— «Ош-Баткен-Исфана унаа жолунун 75-108-чакырымдарын реконструкциялоо» долбоорунун алкагында курулуш иштери 2021-жылдын 15-октябрда аяктап, долбоордук участок кепилдик мөөнөткө өткөрүлүп берилген. 2021-жылдын октябрынан тартып Подрядчы долбоордун аянтын кышкы тейлөөнү аяктады жана кемчиликтерди жойду;
— «Бишкек-Нарын-Торугарт унаа жолунун 272-365-чакырымдарын реконструкциялоо» долбоорунун алкагында үнөмдөлгөн каражаттардын алкагында 2021-жылдын октябрынан тартып Ат-Башы районундагы Ача-Кайыңды-Май-Босого жолунун 6-11-чакырымында Подрядчы тарабынан 5 км асфальт-бетон төшөлгөн, ошондой эле 8 суу өткөргүчтүн жаңы курулушу бүткөрүлүп, 4 суу өткөргүч оңдолуп бүттү.
— «Түндүк-Түштүк альтернативалык автожолунун 159-183-чакырымдарын реконструкциялоо» долбоорунун алкагында 2021-жылдын октябрынан тартып Подрядчы долбоордук аянтчаны кышкы тейлөөнү аяктады, ошондой эле 12 км төмөнкү катмарды монтаждоо иштерин бүтүрдү асфальт-бетон жабуунун жана 19,5 км ЩМАнын үстүнкү катмарынын, 24 даана суу түтүктөрү курулган.
— Азыркы учурда СФР, ИӨБ алкагында Араб координациялык тобунун (АКГ) кредиттик каражаттарынын эсебинен «Корумду-Балбай участкасындагы Ысык-Көл айланма жолунун 104-184,5-чакырымдарын реконструкциялоо» долбоорун ишке ашыруу пландаштырылууда.
Долбоордун баасы 105,8 млн. АКШ долларын түзөт.
2021-жылдын октябрынан тартып төмөнкү иштер аткарылды:
Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 15-июнундагы № 41-р буйругу менен ратификациялоо жөнүндө мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешине кароо жана кабыл алуу үчүн жөнөтүлдү. Конституциялык сотту ИӨБ менен ратификациялоо жөнүндө Кыргыз Республикасынын Мыйзамы Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңеши тарабынан 28.07.2021-жылы кабыл алынган. № 4776-VI жана 8.09.2021 Кыргыз Республикасынын Президенти тарабынан кол коюлган.
2021-жылдын 15-мартында ОПЕКтин Эл аралык өнүктүрүү фонду менен Кредиттик макулдашууга кол коюлган. Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 15-июнундагы № 40-р буйругу менен ратификациялоо жөнүндө мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешине кароо жана кабыл алуу үчүн жөнөтүлдү. Конституциялык сотту ОПЕК менен ратификациялоо жөнүндө Кыргыз Республикасынын Мыйзамы Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңеши тарабынан 28.07.2021-жылы кабыл алынган. № 4774-VI жана 8.09.2021 Кыргыз Республикасынын Президенти тарабынан кол коюлган.
КФАЭД менен келишимдин долбоору кол коюлганга чейин Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин тийиштүү комитеттери менен жактырылган (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Транспорт, коммуникациялар, архитектура жана курулуш боюнча комитетинин 2021-жылдын 6-июлундагы чечими; чечим Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Бюджет жана финансы боюнча комитетинин 2021-жылдын 28-июнундагы Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Эл аралык иштер, коргоо жана коопсуздук боюнча комитетинин 2021-жылдын 28-июнундагы чечими).
Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 9-июлундагы № 89-р буйругу менен Кыргыз Республикасы менен Кувейттин Араб экономикалык өнүктүрүү фондунун ортосундагы Ысык-Көл айланма жолу долбоору (Корумду — Ш. Балбай участогу) бекитилген.
2021-жылдын 12-июлунда KFAER менен Кредиттик макулдашууга кол коюлган.
Конституциялык сотту ратификациялоо боюнча бардык мамлекеттик ички процедуралар аяктады.
2022-жылдын 15-июнунда KFAED жактырды, ал эми 2022-жылдын 16-июнунда FIS PanArabConsultingEngineers менен консалтингдик кызмат көрсөтүү боюнча келишимге кол коюуну жактырды.
2022-жылдын 22-июнунда Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлиги менен PanArabConsultingEngineers (Консультант) консалтинг компаниясынын ортосунда консалтингдик кызматтарды көрсөтүү боюнча келишимге кол коюлган.
Мындан тышкары, Подрядчыны тандоо иштери жүрүп жатат, алдын ала квалификациялык документтер даярдалып, подрядчы компаниялардын квалификацияга чейинки документтери ачылды. Консультант алдын ала квалификациялык өтүнмөлөрдү баалоо боюнча Отчетту даярдап, 2022-жылдын 12-августунда ИӨБ, SFR, ОПЕК жана KFAERге жөнөтүлгөн.
Подрядчынын алдын ала квалификациялык отчетун донордук бекитүү учурда күтүлүүдө.
Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин Дүйнөлүк банктын долбоорлорун ишке ашыруу тобунун 2021-жылдын октябрынан тартып 2022-жылдын октябрына чейин долбоорлор боюнча аткарган иштери жөнүндө
МААЛЫМАТ
- “Борбордук Азиядагы регионалдык каттамдарды жакшыртуу долбоорунун 3-фазасы” долбоору (Дүйнөлүк банк)
“Борбордук Азиядагы регионалдык каттамдарды жакшыртуу долбоорунун 3-фазасы” долбоору үчүн Подрядчы компанияны жана Консультантты тандоо тендердик жол-жоболор аяктады. Натыйжада, 2022-жылдын 28-июлунда Түп-Кеген автомобиль жолунун 39-76 км жана Каркыра-Турук-Сары-Жаз автожолунун 0-13 км участокторун куруу үчүн Подрядчы компания менен контракт түзүлгөн; жана ошондой эле, 2022-жылдын 09-сентябрында курулуш иштерине техникалык көзөмөл жүргүзүү үчүн Консультациялык компания менен келишим түзүлгөн. Участокко мобилизациялоо иштери башталган: кеңсе жана турак-жай үчүн негизги базаны куруу, асфальт-бетон заводун жана майдалоочу-элеген шайманды орнотуу, ошондой эле, жерди тазалоо жана дүмүрлөрдү чыгаруу, ашыкча материалдарды казуу, жолго топурак төгүү сыяктуу жер жумуштары аткарылып жатат. Бүгүнкү күндө участокко 55 даана жол техникасы мобилизацияланган.
- “Эл аралык маанидеги жолдорду жакшыртуу” долбоору (JICA)
“Эл аралык маанидеги жолдорду жакшыртуу” долбоору Ош-Баткен-Исфана авто жолунун 28 чакырымдан 75 чакырымга чейинки бөлүгүн реабилитациялоону жана Бишкек — Ош автожолундагы табигый кырсыктардын алдын алууну — 400 чакырымында тоннел курууну (740 м); 409 км чакырымында — таш кулоодон коргоочу курулушту курууну (15 000м2 ); 451 км чакырымында — жер көчкүгө каршы таяныч дубал курууну (66 темир свай) камтыйт. Коммуникацияларды (электр линияларын, суу түтүктөрүн, байланыш линияларын, канализацияны) которуу үчүн субподрядчы компания тандалып алынган. Ошондой эле, жол куруу иштерин жүргүзүү үчүн Башкы подрядчыны тандап алууга тендер жарыяланган. Бирок, тендердик документтерди алган компаниялардан тендердик табыштама түшпөгөндүгүнө байланыштуу, тендер жараксыз деп табылган. Консультант Башкы подрядчыны тандоо боюнча тендердин катышуучуларына карата талаптарды жумшартуу үчүн тендердик документацияны кайрадан карап чыгып, азыркы учурда тендердик документ JICAнын кароосунда. КР Министрлер Кабинетинин тапшырмасы менен, КР Транспорт жана коммуникациялар министрлиги республикалык бюджеттин эсебинен, 28-36 чакырымындагы 13 км жол тилкесин жана 40-48 чакырымындагы жол тилкесин реабилитациялоого сарпталуучу иштеринин наркынын эсептөөлөрүн жүргүзгөн. КР Транспорт жана коммуникациялар министрлиги КР Министрлер Кабинетине 13 км реабилитациялоого сарпталуучу каражаттарды республикалык бюджеттен бөлүп берүү өтүнүчү менен кайрылган. Азыркы учурда бул суроо КР Министрлер Кабинетинин кароосунда турат. Донор менен макулдашуу боюнча жолдун бул участогун реабилитациялоо жол-жобосун тездетүү үчүн бардык мүмкүнчүлүктөр каралып жатат.
- “Бишкек-Ош автожолунда 246 км чакырымында кар көчкүдөн коргоо” долбоору (JICA)
“Бишкек-Ош автожолунда 246 км чакырымында кар көчкүдөн коргоо” долбоору Бишкек – Ош автожолунун 246 км чакырымында жабык типтеги кардан коргоочу галереяны курууну камтыйт. Галереянын узундугу 460 м. Жана ошондой эле, кардан коргоочу галереянын эки тарабынан кирүүчү жолдорду курууну да камсыздайт. 2021-жылдын ноябрында суук түшкөндүгүнө байланыштуу курулуш иштери токтотулгандан кийин, 2022-жылдын жазынан тартып галереянын куруу иштери кайрадан жанданган. Галереянын участокторунун аркаларын куруу боюнча темир-бетон иштери жүрүп жатат. Ошондой эле, галереяны автономдуу электр энергиясы менен камсыздоо системасын орнотуу иштери улантылууда. Бүгүнкү күндө жалпы жумуштардын көлөмү боюнча 80,1% пайызы аткарылган.
- “Талас-Тараз жолунда Урмарал дарыясындагы көпүрөнү реконструкциялоо” долбоору (JICA)
“Талас-Тараз жолунда Урмарал дарыясындагы көпүрөнү реконструкциялоо” долбоору өзүнө Талас-Тараз автожолундагы Урмарал дарыясындагы узундугу 90,5 м болгон көпүрөнү реконструкциялоону камтыйт. Өткөн жылы Подрядчы компания тандалып, 2022 –жылдын жазында участокто курулуш иштери башталган. 2022-жылдын октябрына карата жумуштун биринчи периоду боюнча 27,03% пайызы аткарылган. Япониядан курулуш материалдарын, машиналарды жана жабдууларды ташып келүү иштери аткарылып жатат. Август айында Япониядан свай коючу машинасы алынып келинген. Бүгүнкү күндө жээктерди габиондор менен бекемдөө иштери, келүүчү жолдорго топурак төгүү, алдыңкы катмарларын төшөө, свайларды куюу иштери, көпүрөнүн тирөөчтөрүнүн пайдубалына бетон куюу иштери жүргүзүлүүдө. Көпүрөлөрдүн устундарын өндүрүү иштери да башталган.
2021-жылдын октябрынан 2022-жылдын октябрына чейин автомобиль жана темир жол транспорту боюнча маалымат
Кайталануучу каттамдарды жоюу, калктуу конуштарды маршруттук байланыш менен толук камтууну, оптималдаштырылган тармак боюнча кийинки сынактарды өткөрүү үчүн республиканын бардык маршруттук тармагын оптималдаштыруу жүргүзүлдү.
2022-жылдын 9 айында Кыргызстандын автотранспортчулары тарабынан 2 212 849 тонна жүк ташылган. 2021-жылдын 9 айында 1 993 112 тонна жүк ташылган. Өсүү 219737 тоннаны же 11%ды түздү.
Коррупциялык тобокелдиктерди жоюу максатында:
— салмак-габариттик контролду жүргүзүүдө жана жыйымдарды чогултууда адам факторун минималдаштырууда Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 24-декабрындагы № 333 токтому кабыл алынган. Кыргыз Республикасынын Министрлер, Кыргыз Республикасынын Транспорт жана коммуникациялар министрлиги подрядчыны тандап алган. Долбоорго ылайык, автотранспорт каражаттарынын салмагын жана габариттик нормаларын ченөө жана ашыкча жүктөө үчүн айып салуу боюнча автоматтык система ишке киргизилет.
— электрондук лицензияларды, чет мамлекеттердин аймактары аркылуу жүрүүгө уруксат бланктарын, ошондой эле көлөмдүү жана бөлүнгүс жүктөрдү ташууга атайын уруксаттарды берүү үчүн электрондук форматта арыздарды кабыл алуунун маалыматтык системасын киргизүү боюнча иштер жүргүзүлүүдө.
— автомобиль ташуучуну аныктоо боюнча ачык конкурстарды өткөрүүнүн электрондук тутумун киргизүү боюнча да иштер жүрүп жатат.
Жарандардын башка мамлекеттерге жетүү үчүн Бишкек-Ташкент, Бишкек-Жиззак, Бишкек-Красноярск, Бишкек-Москва, Бишкек-Новосибирск, Бишкек-Томск, Бишкек-Екатеринбург, Бишкек, Бишкек, Бишкек, Бишкек, Бишкек, Бишкек, Бишкек, Бишкек, 2013-ж. -Омск, Бишкек-Алматы, Бишкек-Чымкент жана Бишкек-Тараз.
Геосаясий кырдаалды эске алуу менен Өзбекстандын, Түркмөнстандын, Азербайжандын аймагы аркылуу Европа өлкөлөрүнө андан ары чыгуучу жаңы транспорт коридорлорун пайдалануу боюнча маселелер иштелип чыгууда:
Иранга, Бандар-Аббас портуна автомобиль жана темир жол аркылуу транспорт коридорун пайдалануу боюнча иштер күчөтүлдү.
Темир жол транспорту
2022-жылдын 9 айында Кыргыз темир жолу менен 5791,0 миң тонна жүк ташылып, 2021-жылдын тийиштүү мезгилине салыштырмалуу 322,8 миң тоннага же 105,9%га көбөйгөн (2021-жылдын тийиштүү мезгили – 5468,2 миң тонна).т.
Июнь айынан тарта Бишкек-Казань, Бишкек-Самара, Бишкек-Новосибирск багыттары боюнча эл аралык жүргүнчүлөрдү ташуу калыбына келтирилди;
2022-жылдын 9 айында аткарылган иштердин жыйынтыгында «КТЖ» УК» ММ баланстык кирешеси 1 090 736 миң сомду түздү.
Кытай-Кыргызстан-Өзбекстан темир жолун куруу долбоору боюнча иштер активдешти:
— Кытай-Кыргызстан-Өзбекстан темир жолун куруу долбоору боюнча кызматташуу жөнүндө меморандумга кол коюлду;
— Кытай-Кыргызстан-Өзбекстан темир жолун куруу долбоорунун «Торугарт-Арпа-Макмал-Жалал-Абад» бириктирилген маршруту боюнча техникалык-экономикалык негиздемеге келишим түзүлдү;
— учурда Кытай темир жол курулуш корпорациясынын Биринчи долбоорлоо-изилдөө институтунун 185ке жакын кызматкери техникалык-экономикалык негиздемени даярдоонун үстүндө иштеп жатат;
— Балыкчы-Кочкор темир жолунун курулушу башталып, 4 км.
— 100 жартылай унаалар сатылып алынган;
— электрондук эсеп-фактуралар, онлайн-кассалык машиналар киргизилген.
ГП Кыргыз автобекети»
2022-жылдын 9 айында «Кыргыз Автобекети» мамлекеттик ишканасынын баланстык кирешеси 7674,3 миң сомду, 2021-жылга 4967,4 миң сомду түзүп, 154%га өскөн.
Автобекеттерде электрондук билетти киргизүү иштери жүрүп жатат.
Учурда «Кыргыз Автобекети» МИ өзүнүн avtovokzal.kg электрондук веб-порталы аркылуу онлайн брондоону ишке ашыруу боюнча техникалык тапшырманы иштеп чыкты.
Шаарлар аралык каттамдарга электробустарды чыгарууга инвесторлорду тартуу жана электр кубаттоо инфраструктурасын түзүү боюнча сүйлөшүүлөр жүрүп жатат.
КР ТжКМнин басма сөз кызматы